Grupa IV – Motyle

TEMATY KOMPLEKSOWE

NA MIESIĄC

STYCZEŃ

  • Hop, w Nowy Rok!

  • Fauna i flora Antarktydy

  • Dzień Babci i Dziadka

  • Karnawał

  • W zdrowym ciele zdrowy duch

 

1. Temat tygodnia:  Hop, w Nowy Rok!
Dziecko:

  • Rozróżnia określenia bliżej, dalej  IV 14
  • Wie że po dniu następuje noc IV 16
  • Zna dni tygodnia- rozumie pojęcia: wczoraj, jutro IV 16
  • Posługuje się w zabawie pojęciami dotyczącymi następstwa czasu IV 16
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych, w tym rytmicznych , muzycznych I 5

 

2. Temat tygodnia:  Fauna i flora Antarktydy
Dziecko:

  • Zna budowę ptaków na przykładzie pingwina
  • Słucha z uwagą czytanego tekstu III 8
  • Wykonuje spontaniczną aktywność ruchową I 5
  • Wyraża swoje rozumienie świata, zjawisk za pomocą języka mówionego IV 2
  • Dzieli się własnymi doświadczeniami IV 2

 

3. Temat tygodnia: Dzień Babci i Dzień Dziadka
Dziecko:

  • Zna obraz graficzny wyrazów: babcia, dziadek, mama, tata, ja IV 4
  • Posługuje się wyobraźnią odtwórczą- chętnie maluje farbami plakatowymi IV 1
  • Śpiewa piosenki i recytuje przygotowane wiersze IV 5,7
  • Muzykuje z użyciem instrumentu, aktywnie słucha muzyki IV 7
  • Pogłębia więzi rodzinne poprzez wspólną zabawę w przedszkolu III 2

 

 

 

4.

 

Temat tygodnia:  Karnawał

Dziecko:

  • Poszerza doświadczenia o wiadomości związane z karnawałem IV 6
  • Rozwija ruchową ekspresję twórczą I 5; IV 1
  • Wykonuje podstawowe ćwiczenia kształtujące nawyk utrzymania prawidłowej postawy ciała I 8
  • Prezentuje stroje karnawałowe; uczestniczy w konkursach, inicjuje zabawy I 5; I 6
  • Rozróżnia elementy świata fikcji od realnej rzeczywistości IV 3

 

5. Temat tygodnia:  W zdrowym ciele zdrowy duch
Dziecko:

  • Poszerza słownictwo o nazwy sprzętów i zimowych dyscyplin sportowych IV 2
  • Klasyfikuje ubrania według przydatności do pór roku IV 12
  • Dokonuje pomiaru długości z wykorzystaniem stopy, łokcia, dłoni, wstążek, sznurków IV 13
  • Uczestniczy w zabawach ruchowych w tym rytmicznych, muzycznych I 5
  • Rozwija ekspresję twórczą podczas czynności konstrukcyjnych- umiejętność zagospodarowywania przestrzeni IV 11