Grupa III – Pszczoły

LUTY


 

1. Temat tygodnia: ZABAWA W TEATR.
Dziecko:

  • dostrzega elementy humorystyczne w utworze literackim (IV 2);
  • odgrywa role w zabawach parateatralnych, posługuje się mowa mimiką, ruchem i gestem (IV 1);
  • samodzielnie przeprowadza proste doświadczenia, uważnie obserwuje przebieg zjawisk (IV 19);
  • umie posługiwać się rekwizytami (I 6,7);
  • samodzielnie ubiera się i rozbiera w miarę możliwości przed wyjściem do ogrodu (I 2);
  • prawidłowo stosuje określenia związane z położeniem przedmiotów w przestrzeni (IV 14);

2.

Temat tygodnia: KAŻDY MA SWÓJ DOM.
Dziecko:

  • dobiera obrazki w logicznie pasujące pary, rozpoznaje i nazywa domy wybranych gatunków zwierząt (IV 12, 18);
  • dostrzega potrzebę ochrony zwierząt w najbliższym otoczeniu w okresie zimy (II 10);
  • rozpoznaje i nazywa typy domów ludzi (IV 2);
  • stosuje pojęcie para w sytuacjach zadaniowych, potrafi wykonać prace wg instrukcji (IV 15, III 5);
  • przestrzega zasad kolejności wypowiadania się (II 8);
  • sprząta po zakończonej pracy i utrzymuje porządek w swoim otoczeniu ( I 7);

3.

Temat tygodnia: ŚWIĘTUJEMY DZIEŃ  BABCI I DZIADKA.
Dziecko:

  • dostrzega potrzeby i pragnienia innych członków rodziny (III 7);
  • rozumie stopnie pokrewieństwa występujące w rodzinie, okazuje szacunek osobom starszym (III 2, III 1);
  • zna tradycje składania życzeń okolicznościowych, odczuwa radość i przyjemność z przygotowywania upominków dla najbliższych
    (III 5, III 1);
  • potrafi opisać wygląd swoich dziadków, dostrzega i rysuje szczegóły postaci człowieka (IV 2, 8);
  • wypowiada się na temat codziennych czynności wykonywanych przez członków rodziny (IV 2);

4.

Temat tygodnia: KULINARNE PODRÓŻE MAŁE I DUŻE – SMAKI KUCHNI SZWEDZKIEJ.
Dziecko:

  • umie odczytać przepis kulinarny zakodowany za pomocą prostych symboli (IV 9);
  • używa właściwie prostych narzędzi kuchennych (I 7);
  • uważnie wykonuje zadania z instrukcją (III 5);
  • uważnie słucha utworu wierszowanego oraz umie odpowiedzieć na pytania dotyczące jego treści (III 8, IV 2);
  • jest sprawne ruchowo wg swoich możliwości, bierze udział w organizowanych zajęciach ruchowych, wykonuje ćwiczenia wg instrukcji słownej lub pokazu, próbuje celnie trafić przedmiotem w wyznaczone pole (I 5);


 

Piosenka „Dziadkowe bajeczki”

 

Gdy za oknem zima, gdy śnieg biały pada, dziadek siada przy kominku bajki opowiada,

dziadek siada przy kominku bajki opowiada.

 

O królewnie Śnieżce i o Kocie w Butach, który mieszkał dawno temu gdzieś na Bergamotach,

który mieszkał dawno temu gdzieś na Bergamotach.

 

O dzielnym szewczyku , Jasiu i Małgosi, opowiada dziadek bajki kiedy wnuczka prosi,

opowiada dziadek bajki kiedy wnuczka prosi.

 

 

Piosenka  „Tango dla Babci”

 

Za oknami wieje mroźny wiatr,

śniegiem przysypany cały świat.

Stary rok już odszedł przyszedł nowy,

oby był szczęśliwy kolorowy.

 

Pod nogami trzeszczy biały śnieg,

w drodze do przedszkola zimno jest.

Jednak w sercach dużo ciepła mamy

i dla naszych babci zaśpiewamy.

 


Nauczyciel: 

Monika  Musiałkiewicz, Beata Antczak – Kołodzik